torsdag 14 juni 2018

Bom start

Idag blev det onödigt spännande i starten. Richards bogserflygplan tappade motorkraft i starten drygt 10 m upp i luften. Han kopplar ur direkt när piloten framför ropar och får göra en kraftig nedlandning innan skogen.10 sek senare och han hade haft endast skog i sikte framåt och en sjö som endast landningsmöjlighet. Jag såg att något hände men var inte riktigt säker på om det var IKI och fick inte tag på Richard via radion, så jag rusade fram och frågade och fick bekräftat att det var min pilot. Längst bort på startbanan gick det att skönja ett vitt plan, men inget mer. Jag sprang allt vad jag kunde och hämtade bilen och drog iväg. Lite senare såg jag att planet stod plant och hoppades att Richard var ute ur cockpit för att hålla vingen. Planet är ju fulltankat och det rinner ut om det ligger ner med ena vingen. Allt var OK! Jag åkte det snabbaste som jag vågade och vi var precis tillbaka innan Club skulle starta.Bogserplanet klarade sig också så allt gick bra! Men, som sagt det var onödigt spännande! Tack Pamme för att du hängde på och fick skumpa tillbaka på flaket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar