tisdag 13 juni 2017

VR-glasögon kopplade till simulator



Idag har jag fått prova vr-glasögon. Ni har kanske sett reklamen där en struts råkar få på sig ett par glasögon och plötsligt kan flyga. Jag kan nu mer också flyga! Jag valde Blue-Angels (F-18) flygplanet förstås, startade, flög en sväng runt flygplatsen och oskickligt nog kraschade på banan. Det visade sig dock att inställningen var på max sidvind, så Richard tyckte att jag hade fått ett ganska svårt flyguppdrag. Det här gav mersmak. Så javisst! Vi kommer att köpa vr-glasögon, gärna var sitt set, så att vi kan kanske skapa en luftstrid Richard och jag. Richard anser sig redan ha vunnit den matchen, men av ren okunskap och handlingar som kanske inte en normal pilot skulle ha gjort kanske jag kan vinna! Man vet aldrig...
På bilden till höger syns Janne i flygstatus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar