lördag 14 juli 2018

Äntligen!

Äntligen fick Richard och Janne marginalerna på sin sida! Äntligen fick de känna att de gjorde en bra flygning mot de andra! Äntligen gav de resultat i poänglistan!
Vilken dag det blev! När jag hade lämnat bloggen drog de in kraftigt regn och flera stora CB i vårt område och över flygfältet. Mängder av flygplan kom inlandande och jag hade svårt att hitta Richard och IKI på fältet. Vi kommunicerade via flygradion och Richard fick vifta ett par gånger innan jag såg honom långt ut, mitt på fältet. Jag körde bakom plan som landat och kom fram utan att jag var i vägen för någon. När jag kom fram var Richard inte särskilt nöjd med flygningen, då de kom iväg alldeles för lågt i starten, vilket kan redan vara avgörande. Ni som följde Richard på trackern kunde nog ändå se att det gick nog ganska bra ändå, trots visat tidsfel. Ja, kanske bland de femton bästa tänkte Richard. Flera resultat blev aldrig redovisade och det visade sig att elva piloter hade landat ute. Och de var många av dem som hade legat topp femton tidigare. Det där regnområdet kostade! Nu ser vi fram emot fortsatta tävlingsdagar. Vi ligger mycket bra till poängmässigt, endast 75/77 poäng från första plats.
Idag Janne trea, Richard fyra. Totalt Janne sexa, Richard sjua.
En otrolig vacker regnbåge visade sig på himlen efter regnet. Fortfarande verkar det vara några som är ute på vägarna då alla resultat inte är inne.

1 kommentar:

  1. Vad kul! 😃 Hållet alla tummar, att det blir fler flygtillfällen.

    SvaraRadera