torsdag 26 juli 2012

Annette vår alldeles egna sjuksköterska

Nästa porträtt i vår serie av svenska deltagare!
Namn: Annette Saväng
Annette utbildad sjuksköterska och har tidigare arbetat med detta under flera år. Idag arbetar Annette med EU-bidrag. Vi har turen att ha med Annette under våra tävlingsdagar, eftersom hon är gift med Mika, Team Captain. Vi har ett komplett team den här gången, för under den här resan har vi inget behov av någon kock.
Hur hamnade du i segelflygträsket?
-Det undrar jag också! Jag får svara att det var genom MIka, my dear husband. (Annette har snart muterat till amerikanska, hon blandar svenska med engelska i varannan mening;-))
Min bästa merit inom segelflyg är att jag ställt upp som lag till Mika. Mika fyller in och lovordar Annettes insats till skyarna! Hon är bäst!
-Jag klarar av värmen genom att bada i poolen och dricka vatten. Jag har dessutom köpt en stol med soltak, vilket jag tycker är mitt bästa köp här i USA.
Mitt motto är: Ett gott skratt föränger livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar