måndag 23 juli 2012

Första flygdagen för Richard

Ny dag i Uvalde! Lika härligt varmt! Idag är Richard på sin första flygtur och jag sitter vid poolen och har det bra. Vill ni följa Richards flygning finns han på: http://aprs.fi/#!call=a%2FSEUTN&timerange=3600
Jag har annars orienterat mig i staden och kollat köputbudet. Staden = en lång genomfartsväg med hotell, motell, tankställen och affärer längs med sidorna. Vi har hittat ett suveränt köpcentra, som har allt, och då menar jag allt! Väldigt billigt dessutom! Så, det lär bli två par friluftskängor senare i veckan, som ETT exempel... Hela förmiddagen har vi förberett för Richards flygning, vilket innebar installering av diverse prylar, tejpning, tankning av vingar och uppställning. Allt i stekande het värme, så det gäller att inte glömma bort att dricka. Har köpt Bananas solcreme,  solskyddsfaktor 30, vilket innebar att jag inte hade fått en tillstymmelse till färg. Suck! Det får jag nog överväga att sluta med, men jag har ju några dagar kvar:-)) Richard är lycklig! Han är just nu på ca 2000 meters höjd och har 3 meter i stig. Kollade nyss om han längtade hem, men nej två timmar till skulle det nog bli. Det gäller att utnyttja all träningstid! Dessutom var det förbaskat dyrt med flygbogseringen. Märkligt, eftersom all möjlig bensin är väldigt billigt här. Ska försöka skriva varje dag och hoppas att internetuppkopplingen ska fungera för mig. Jag är ju inte så tekniskt lagd på det området! Vi har även en facebookgrupp, som Börje och Carina håller i. Det blir lite snabbare rapporter;-). Sök på  swedenglidingteam via Facebook.
Nytt inlägg imorgon:-)


2 kommentarer:

  1. åhh.. låter fantastiskt! Vi önskar vi vore där med er. Vågar nog inte visa detta för Peter :-P
    Har många dykt upp än?
    När du har tid så lägg gärna in lite bilder på fältet, stan och POOLEN!
    Stor kram
    The C family

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart! Idag har jag kameran med nyladdade batterier. Ni hade trivts här. Men, vi får åka på nya spännande platser tillsammans istället ett annat år. Ca 1/3 finns på plats och det fylls på hela tiden. Idag ska vi fixa med vagnen på morgonen och sedan ska Richard flyga 30 mil. Kramar till hela familjen:-))

      Radera