tisdag 24 juli 2012

Team Captain

Idag blir ett första porträtt av vår Team Captain!
Namn: Mika Saväng
Har fastnat i segelflygträsket redan sedan barnsben. Höll i vingen åt pappa och började sedan att flyga själv vid femton års ålder. Deltagit på en mängd DM, SM och Open. Har ca 1150 timmar i luften och vet vad segelflyg innebär. Främsta merit inom segelflyg är en bronsplats på junior-SM. Bästa utelandning ska enligt Mika vara en landning på ett jordgubbsfält. Det trixiga var att få bort tanterna från jordgubbsraderna. -Jävlar va de sprang!
En annan var landning i klippt energiskog. Kvistarna dock inte så långa, men det knixade gött. En tjej möter upp, som skjutsar Mika till hennes pappa. Ja, ja förra pojkvännen kom i helikopter! var hans kommentar. 
Mika har dessutom varit lag tidigare, så han vet att det är slitigt.
Vad är det bästa med Uvalde? -Alla vänliga människor och min Volvo. Jag trivs i värmen, så länge jag slipper jobba i en container. (Finnarna och Richards flygplan kom i container och det skulle ju packas upp)!
Hur gör du för att klara av värmen? Solhatt och tunn klädsel, sa han som kom hem med bakvänd keps och t-shirten i stoppad i bakfickan...
Bästa köp under veckan? En badtub, så jag slipper veva runt i poolen. Det bara flyter på!
Mitt motto: Det viktiga är inte att delta utan att vinna!

Mika, inte rädd att ta tag i det mesta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar