onsdag 1 augusti 2012

2:dra incidenten!

Vi har inte ens börjat tävlingarna och ändå sker det saker! Igår flög två teampiloter ihop i luften. Det var endast en touch med vingspets och den andres kropp, så vi tror inte det blev några skador. Det är väldigt hysh hysh om vilken nation det är, men jag ska ge ett tips, eftersom vi tror de är denna nation. Jag hade en moped från det landet en gång i tiden! En röd fin med automatväxel;-)
Idag flyger Börje och Richard och nu var de visst väldigt nära varandra! De är väldigt lätt hänt i kraftig termik och höga farter. Båda skyllde på varandra, de där två...
Richard har i alla fall fått fart på sin maskin nu! Vi hade 20 kilo för lite med vatten. Detta upptäcktes när vi gjorde vår "sqruttenering" = teknisk kontroll. Alla papper var i ordning, men som sagt för lite vatten!Jag har en härlig bild på detta, men jag orkar inte gå upp och hämta kameran. Sorry, den kommer senare. Det är faktiskt den varmaste dagen idag 42 grader!
Här ser ni Carina som dokumenterar de stickiga växterna som är fruktansvärda. De sticker rakt igenom däck, så första dagarna hade vi en punktering. Tror att jag har skrivit om det tidigare? Texas kallas det stickiga landet! Mika drar upp dessa otyg och vi har satt upp en liten grön flaggväg som vi vet är ren. Värsta minområdet!
Nu är vi ett komplett lag! Roffe och Gunilla har kommit hit och vi hämtade dem igår morse med vår fina Volvo. Jag hann köpa en snygg väska när vi var på flyplatsen, väldigt USA inspirerad! Vi satt dem i arbete direkt och limmade om ena vingens mylar. Det var ju lite tufft, men tyvärr var det den kvällen som vi hade innan Richard skulle börja träningsflyga igen. Idag, Assigned Area Task, 3:15. De startade först 15:27 och beräknas vara i mål 18:42. Dessa banor tycker jag är ganska bra för då vet jag när jag ska rodda om och bege mig till fältet.
Ikväll ska vi ha grillkväll nästan hela gänget! Vi har stora grillar vid motellet och ska ha lite knytis.
Ciao!

2 kommentarer:

  1. Du skriver jättebra Madde! Kul att läsa! Keep up the good work! Och hälsa till Dick Bradely från mig.

    /Robban

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad kul att du gillar min blogg! Vi hälsar från dig när vi ser honom, skickar Richard på det uppdraget. Vi inväntar nu på skarpt läge och känner oss så pass förberedda att nu KÖR VI!!!
      //Maddie

      Radera