lördag 4 augusti 2012

Invigningsdag

Richard under invägning! Så här mycket för lite vatten hade vi i vingarna. Tänk om han skulle varit tvungen att flyga med dessa hinkar i i knät;0) Varje dag kommer vi nu att få passera en våg. Här kommer vi att få tömma ut vatten om vi har överlast, som tur är blir det inga straffpoäng om vi tankat för mycket. Vatten påsarna, de som Richard dricker ur, får vi lägga i efter vägning. Det är bara för att piloterna inte ska slarva med att ta med sig för lite. 1 liter i timman är rekommendationen, så det blir ungefär 5 liter vatten varje dag + en extra flaska om det blir utelandning. Idag har vi haft invigning! Den blev inte så jobbigt som vi förfarade, eftersom det är ju som jag tidigare skrivit ganska varmt i solen. Vi fick åka på ett stort traktorsflak med höbalar som sittplatser. De hade dekorerat i blått och gult och ordnat väldigt fint åt oss. Här satt vi sedan och åt donuts och vinkade till publiken som stod längs med gatorna. Vi körde med Silvia hälsning och skrek "Hello!"
Italienarna gick förbi oss innan vi skulle åka och skrattade åt vårt simpla fordon. Inte långt senare kom de själva förbi på något liknande. Den som skrattar först... Det Österrikiska laget var finast klädda tycker jag. De hade rutiga skjortor och lederhosen. Hur toppar man det?
Jag skulle ju vara lite smidig och hoppa ned från flaket. Det slutade med att jag låg som en fura på marken istället. Benen bara vek sig under mig. Det är tufft att vara lag, kolla bilden!
Den snygga kassen fick vi av vår sponsor med flaket! Det var allt möjligt smått och gott i som chips, pennor, små ölkylare, torkat kött, godis m.m.
Igår var vi på fest och då fick vi var sin hatt och scarves. Jag börjar snart se ut som en riktig farmare, eller hur!
Yeehao!
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar