onsdag 8 augusti 2012

Nu äntligen kom jag ut på internet!
En liten snabb utvärdering för dag 3. Richard trodde att han hade en riktigt bra position, kanske 10-15, men tyvärr blev det placering 20. Han åkte då ned i totallistan. Än så länge är det ganska rörligt i resultatlistan, så vi har inte kastat in handduken ännu. Första delen på banan var lite svåråkt. Richard tror att de missade vädret. Det verkade som det hade varit bättre 10 minuter tidigare, för blåsorna hade börjat ge sig när de kom. Resten av banan gick betydligt bättre och med höga snittfarter. Börje försökte rycka, men vädret blev svårare, så det var bara snällt och vänta in gruppen som Richard var med i. Finalglidningen gick bra, men var en aningen marginell.
Att flyga i en klunga är en fördel. Men, klungan bör inte vara för stor. Max 5-6 flygplan, fler än detta resulterar till stökig flygning och farterna går ned.
Dag 4
Assigned Area Task Distans: 568.4 km Minimum tid: 4 tim 4 areor
Dessa banor är mina favoriter, eftersom jag vet när de ska komma hem. Det går ut på att komma hem  precis 4 timmar efter start. Kommer de före får de minuspoäng, kommer de efter blir även det reducerade poäng om de inte åkt långt och fort. Det gäller att få ut max längd inom rätt tid. De har inga brytpunkter att flyga till, utan cirklar. Här kan de då välja att endast nudda cirkelns insida eller gå långt in. Idag kommer det att bli riktigt tufft i målgång. Vi tror att många kommer hem ungefär samtidigt, eftersom 18 meters gick tidigare och hade en halv timmes längre uppgift. Flygningen skiftar hela tiden och just nu ligger Richard före  i spåret, men det kan ändras snabbt.  Klockan 18:15 åker jag ned till målgång.
Richards APR:s har slutat att logga. Vi kollar den i kväll. Det finns andra möjligheter att se fler VM-piloter genom att ladda ned Chrom. Gå in på World champions hemsida och följ spotlänken.
Här ser ni Mika Captain, Richard och så jag. Vi har fått var sin keps av Volvo leverantören, som vi har lånat de finfina bilarna av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar