Nu är allt som vanligt igen! Långa banor, sol och varmt, ganska mycket vind idag, men rakt i banförlängningen, så starten var inga problem. Igår mötte Uffe ett landande flygplan i bogsersläpet. Strålkastarljuset rakt i ögonen på Uffe, men som tur var insåg den inlandande piloten misstaget och vek undan. -Hur man nu kan undgå att missa 100 segelflygplan på backen som står startberedda? funderade Uffe.
Igår gjorde 15-meters piloterna bra ifrån sig. Topp tio är bra gjort bland världseliten! De hamnade rätt i starttid, flög stundtals separat och ibland ihop. 130,2 km/h i medelhastighet på Richard. Richard säger att han har fått en mängd erfarenhet och är bra sugen att testa sina nya kunskaper på ett nytt VM. Det skulle vara Polen i så fall, om vi blir uttagna och allt rullar på. Laget (alltså Richards fru, jag) ska till Italien nästa år och det handlar inte om EM, om någon trodde det;-)
Till dagens uppgift: Racing Task Distans: 598.1 km 5 brytpunkter både söder och norr ut. Idag ingen risk för åska. Richard startade 14:04 och det kändes bra, med tanke på förra gångens sena starttid och utelandning. Det verkar rulla på och det lät som en molnskärm låg precis i kanten på andra brytpunkt. Nu har de rundat andra och det lät som det kunde bli bättre väder. Vi sitter här och hoppas på en god medvind! -Oj vad det kan gå mellan berg och dalar eller som Richard skulle ha sagt: -Oj vad det går mellan kullar och snår!
Njaaa, det är inte vad Richard skulle sagt ... ;-) Fast det kan man ju inte skriva här. haha
SvaraRaderaBra uppdateringar, dock är jag mer krävande än 10:e plats, hälsa Richard det... (jag bara skojar)
Jag följer er resa nyfiket. Ha det gott o Lycka till i fortsättningen.
Duger en 6:e plats? Richard hälsar:0)
SvaraRaderaDet är ju lysande, kommer han på bättre placering bjuder jag på en lunch, kommer han sämre bjuder Richard.. ? :-D .
SvaraRadera